where were you?

jag glömde lite.
det är en månad till julafton idag, och jag vet precis vad jag önskar mej. men om man håller det hemligt, kan man då ändå hoppas på att få det? jag vet inte det.

"Although it may seem useless, I am on your side"

det blir fel i huvudet idag. det blir det för ofta, jag borde kanske byta huvud med någon annan.

"But if I wanted silence, I would whisper
And if I wanted loneliness, I'd choose to go
And if I like rejection, I'd audition
And if I didn't love you, You would know"

vi lyssnade ju till och med på den låten i förrgår, kom jag på.
det blir inte svårare än såhär. det svåra har redan varit.
det måste jag komma ihåg. hur svårt det än var så önskar jag just nu att det gick att göra om, för att jag skulle minnas det på ett annat sätt. det skulle hjälpa nu.

det skulle en kram också göra, till viss del. om man tar en viss del i taget borde det till slut försvinna, rent logiskt. känslomässigt? nja, ja, jo, kanske. det kanske finns en möjlighet?

det som känns bäst i kroppen nu är allt lugn jag fått genom att förlåta precis allt. nu kan jag bara vara.

en liten parentes, Gudrun & Rune har namnsdag idag. Gratulerar. 

nu ska jag äta en apelsin. sedan ska jag bli helt frisk, nästan sådär magiskt plötsligt. det ni! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0