måndag?

Jag kom nyss innanför dörren, det är en grå dag ute.   Tulpanerna på mitt bord har vissnat.

Jag hade mycket i huvudet på vägen hem, men jag tror minsann att jag lyckades rensa ut det som verkligen inte är värt att lägga energi på, och nu sitter jag här, ganska tom men ändå okej. Inga tårar idag i alla fall (än kanske man borde lägga till), det finns saker som inte ens är värda att bli ledsen för.

Jag kan återigen klappa mej själv på huvudet och säga åt mej hur duktig jag är som inte litar på andra människor!
Det underliga var att jag faktiskt drömde och sedan vaknade upp till en verklighet som var precis sådär.

Likgiltighet.           - egentligen det värsta som finns, men idag faktiskt ganska skönt.

På tal om ingenting, jag har ont i min haka. och jag minns inte längre anledningen till det. 

Jag är inget mysterium. Det stora mysteriet i världen tycks vara andra människor, och hur dessa beter sig.





10:45 (what difference does it make?)
Och nu, nu har jag duschat, nu luktar jag jag igen, och ingenting annat. Nu är doften av ärlighet tillbaka.
Nu har jag ätit frukost, och mår bra igen.
Nu har jag bytat lakan, nu finns det ingenting kvar. Nu är det tillbaka på noll.
(noll är förörvigt en väldigt fin siffra, eftersom den är den enda som inte har något slut, den sitter liksom ihop med sej själv i alla ändar)

Jag måste verkligen ta tag i den där hemtentan, projektbeskrivningen. Nästa vecka ska den in, men jag får inte ner mitt projekt på papper, det kanske är lite diffust? Jag vet inte. Jag får försöka börja åtminstone. Sen tänkte jag nog gå på bodypumpen i eftermiddag, trist utan systeryster bara, och jag skulle behöva prata med henne. Hon är trots allt som mej, fast lite klokare.
Ikväll hoppas jag på ett besök från mysAnders - charmtrollet.

"Ring inte skriv inte lås inne ivern i dig"

Fast; gå barfota i gräset med mej i sommar?

Kommentarer
Postat av: Guess who!

Det gör en 8 oxå! Evigheten du vet! ;)

2009-03-08 @ 11:59:55
URL: http://sebra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0