en underbar dag

       
När det ser ut sådär utanför fönstret på morgonen kan jag inte låta bli att le. Med hela kroppen. Solen liksom letade sej in genom persiennerna redan innan jag vaknat.
Blommorna på bordet håller på att slå ut.
Jag är vårklädd.
Och påskliljorna planterade jag igår, och först idag är jag nöjd.




Jag drömde om Daniel inatt. Det var underligt. Och så drömde jag om en till människa, men han finns inte mer.

Men nu, idag;

Det sprätter i hela kroppen !

Det är vår! Det är sol! Det är varmt!
Inte ett enda moln på himlen!

                                                                                                                                     Det bubblar!


Och ännu en gång citerar jag mej själv:
"det bubblar rosa inuti,
som i hallonsoda med kolsyra, ungefär
(förstår du då?)"

Kommentarer
Postat av: Cemo

Sko nr satt såg ut som lort på fötterna. Tvåan skall däremot infinna sig i min skohylla inom de närmaste veckorna.

2009-03-18 @ 09:51:36
URL: http://cemos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0