way to go

Jag borde hata hsb. och det gör jag nästan.
Mitt nuvarande hyreskontrakt är uppsagt från och med den siste januari, mitt nya träder i kraft den 1 februari. Jag vill alltså, och har planerat att, flytta under den helgen. Nu idag kom beskedet att min lägenhet ska besiktigas när lägenheten är tom, att den bör vara det innan den siste och att jag inte kommer att få mina nya nycklar förrän någon dag (vadå någon?!) i första veckan i februari. Detta pga att hantverkarna inte är klara. Nåja, men då får mina saker helt enkelt stå kvar i lägenheten tills jag flyttar. Man ska väl inte behöva flytta två gånger? Glöm det.
Poängen nu är väl att jag behöver ett datum för när jag kan få nycklarna, så att jag kan planera flytten. Och det bästa av allt, detta inträffar en vardag och vemihelvete ska då kunna hjälpa mej när 90 % av dom som skulle hjälpa jobbar?

Jag blir knäpp.
Ovanpå allt fungerar inte hissen idag. Den har varit paj från och till i tre veckor, och jag bävar inför en flytt utan den. 4e våningen med säng och soffa nedför en trappa utomhus lockar inte. Inte det minsta.

Nåja, jag ber om ursäkt för mitt blogguppehåll, men det har varit mycket. Jag är stressad hela tiden, för flytt, för plugg, för allt möjligt. Det kan ha att göra med att jag fått för mej att jag ska rensa ut bland allt jag äger och har innan jag packar ner det, och att jag numera studerar 200 % på heltid. Vi får se hur länge det varar, men jag har gett mej fan på att jag ska klara det!

Sötast i veckan var iaf Alvin som sa tack så mycket sist när jag skulle gå därifrån. "Tack för du kom här".
En liten gentleman. Som snart dessutom blir storebror.

Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0