utflykt

                                                                
Det var en kall (!) eftermiddag,                                                  Väl framme, när denna tröttemötte
nästan kväll, när vi letade på kartan                                         hade fått sova en stund, gick vi in
i måndags och försökte hitta ut till Elons jobb.                        och tittade på grisarna!   



Pappa-gris och mamma-gris och lilla gris!


Elin berättar för Alvin   Och sen förklarar Alvin     Lite läskigt är det ändå        Det luktar inte gott
om grisarna.                för Elin att han faktiskt       när grisarna har konstiga     på Elins jobb.
                                       slog sej i huvudet för att     ljud för sej.
                                         det satt en fluga där. 


  

När vi kommit ut från stanken och grisarna fick Alvin åka traktor minsann! "men va heter han gubben i tratorn?" "danjel - som pappa"

När Alvin fått åka två varv med traktorn ville han gå in och titta på grisarna igen. Det var han ensam om.
 
   

Så det fick bli en banan istället! Och såklart ett löfte om att vi skulle åka och titta på grisarna senare i vår när det blivit lite varmare.

Igår kväll var det en hemsk kväll för alla som missade det. Jag kunde inte sova, jag somnade vid fem, men la mej i sängen redan fem timmar tidigare. Det blev för mycket tankar och tårar och vändningar i sängen, och till slut somnar man väl egentligen av ren utmattning. Nåja, jag somnade. och det blev en dag idag också. Jag har skrivit på mitt lägenhetskontrakt, tränat, tvättat. En del alltså.   Igår gjorde jag faktiskt klart den ena uppgiften till skolan också.  

Imorgon ska jag minsann upp "tidigt" och simma med brorsan. Sen blir det apoteket och systemet!
Det var allt för idag, för denna gången, för övrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0