2.


Idag gratulerar vi mams, kära mor, "mother earth", mamma, maria - ja, ni vet.
en av de viktigaste personerna i livet. den viktigaste.



Jag ska ta en dusch, sen måste jag in till stan och fixa en liten hemlis innan jag tar bussen hem till denna älskade, underbara, kan-inte-klara-mej-utan- människa.
Om denna människa inte hade funnits, hade jag inte gjort det heller. Och det handlar inte endast om att hon fött mej, utan om att hon höll mej vid liv när jag fått för mej att livet inte var värt att leva. Att hon fick mej att se ur andra perspektiv. Att hon var med mej hela hela tiden och vägrade låta ångesten ta över hela mej.
Det är mamma som lärt mej att faktiskt leva.


Nu när det är klart, så hoppar jag in i duschen.
Senare blir det fika hos mormor och morfar med semlor.

Med en enkel tulipan och med femtusentrehundramiljoners kilo kärlek - Grattis!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilket vackert inlägg.

2009-01-04 @ 20:10:50
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Mother earth

Jag gråter när jag läser detta....men fanns det inget mer fördelaktigt foto...vad spelar det för roll egentligen, det måste ju vara insidan som räknas förstår jag o där finns klokskapen o erfarenheten. Love you!!

2009-01-06 @ 21:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0