ibland bubblar det för mycket.

"Ta ut glädjen i förskott, annars blir det kanske ingen glädje"

strange-strange-situation?
pucko-jag glömde min kamera. bara i huvudet har jag nya bilder på en stilig herre med gula byxor. det fick mej att tänka på mannen i gula hatten i nicke nyfiken, men det hör inte hit. någon gul hatt hade emil inte.

idag var det inte mycket nya ord. jag blir lite ledsen på dej då, fina herre. men egentligen bara för att jag vet att du bär på de där orden som jag skulle kunna gå ner på knä för att få höra.

jag såg hans levande ögon, och jag tyckte mej se ett större leende än sist.
fast, jag tror nog att jag fick se min framtida man på för nära håll idag.
- kan det vara så, att det vackra kan försvinna när man kommer för tätt inpå? det är ganska sorgligt, tycker jag.

eller är det kanske så, att det är när man sett någon tillräckligt nära, och insett att trots ett hål i tröjan, en underlig egen dans och ett snett öra så är han ändå det vackraste man sett
först då kan man kanske tro på det på riktigt ? att han är det ?

"Om ensam är stark är jag hellre svag.
Om själv är bäste dräng är jag hellre en urusel dräng.
Och om ensam står stark ligger jag hellre ner, bredvid någon annan."


helst av allt bredvid dej.

eMiL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0