kaos

är det verklighet att klockan bara är tjugo över nio?
jag är trött som om klockan vore tolv, ett, kanske två tre på natten
helt otroligt
jag har bytat lakan, ska ta en dusch och sen krypa ner i sängen
finns det något bättre än nya lakan? - men kan man verkligen gå och lägga sej redan?
då vaknar man väl vid sex imorgon och är ännu tröttare imorgon, och imorgon ska jag till systeryster! då kan jag inte vara trött
då ska det minsann göra plätts! jag är redan sugen.

innan jag sätter mej på tåget imorgon eftermiddag ska jag försöka få lite ordning här hemma
det ser ut som om någon krigat här, eller som om en tornado dragit in, eller ja, ni fattar
det ser hemskt ut
och jag orkar inte mer idag
det finns en dag imorgon också, och då ska jag försöka skapa lite trivsel
så att mitt hem verkligen känns som ett hem, mysigt och så som ett hem ska vara

jag har i alla fall ett diskställ nu. som man ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0