ännu inte onsdag.

Det är tisdag, inte onsdag som jag trodde innan idag.
Och nu, nu gör det så förbannat ont i halsen igen. Det kanske blir en tripp till vårdcentralen imorgon, mest för att ta prov och se om det är halsfluss eller något som spökar, jag vill bli av med detta nu!

Jag har knappt tänkt alls idag. Vem försöker jag lura? Jag har tänkt hela tiden. Bara lite annorlunda.
Jag har i alla fall inte låtsats på hela dagen, inte lekt, inte sagt ett enda ord jag inte menat. Men det är möjligt att jag varit lite frånvarande och lite tystare än vanligt.
Varenda dag ska vara så nu. Om jag inte kan säga något från hjärtat framöver, så säger jag hellre ingenting.
Jag kan inte klandra andra människor för att leka & låtsas & prata strunt, om jag själv gör likadant.

Det blev en ointressant föreläsning i skolan idag, en bulle och en massa Strepsils för halsen, lite ommöblering, lite Augustgos, mys med film, tvättning och pizza. Jag tycker om när jag har sällskap.

Ärlighet idag: jag har utvärderat och jag är sugen på pannkakor.
Imorgon: Bio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0