myspys

Idag är dagen då jag slutat svälja och börjat spotta istället.
För fyihelvete vad ont det gör i halsen.

Pysen ligger och sover precis här bredvid datorn, hans huvud vilar mot tangentbordet, så jag måste skriva tyst. Men hans öron rör sej i takt med att jag skriver. Han skulle kanske skaffa sej en bättre kudde.

Jag ska nu skjutsa två stiliga herrar, en till malmö högskola och en till burlöv center.
Men först; en Strepsils. Efter två koppar varmt te och en kopp varm O'boy. Det bedövande jag fick igår av farbror doktorn går inte att använda, det smakar starksprit och fick mej att klökas tre gånger innan smaken försvann ur munnen. Sen bedövades tungan och jag fick konstiga stickningar i den. Mest obehagligt. Jag står ut med lite mer ont istället.
Jag vet att det kommer att gå över. En bedövad tunga behöver jag inte under tiden. Vad ska jag med den till?

(Ett tag trodde jag att människan behövde tid, som ni sa.
Nu tror jag att det som fattades mer var en ansvarskänsla och lite samvete. Möjligtvis lite mognad?)

Kommentarer
Postat av: Cemo

Sådär jävlig var jag på julafton för något år sedan. Hade så FRUKTANSVÄRT ont, men fick ingen medicin. Jag kunde inte äta någonting av julbordet och ingenting alls på flera dagar. Fick istället näringsbrist och medicinerades för det istället.

Då duger det visst...

2008-10-31 @ 19:32:00
URL: http://cemos.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha ja vad är det med katter och att ligga på tangentbordet? :) Min misepise lägger sig helst över hela, men det blir lite svårt att skriva då. haha

2008-11-01 @ 15:28:13
URL: http://mariabergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0