en ganska grå lördag

Idag har jag ägnat mej åt att titta på Byggare Bob, Dr Snuggles och byggt pussel. Ingenting viktigt och märkvärdigt alltså, men fruktansvärt mysigt. Jag har minsann tvättat också, och Pysen har fått komma ut i pappas trädgård! Nu ligger han och sover här på bordet, som vanligt.

Vad vill jag - vad gör jag - och, varför?

Igår blev det sådär väldigt mittiprick, det där hela uttrycket; i en värld full av lögnare blir den som talar sanning oärlig. jag hade inte ens tänkt tanken att det finns folk som hittar på så mycket dumt och ljuger om allt möjligt, så att det kan få alla människor att verka dumma och blåsta. så att det kan få alla andra att tvivla på det man säger.

Jag kan ju inte sånt där, - relationer
bäst är det som bara är, utan att jag behöver tänka
det som finns ändå

jag har min julpåse på vinden hos pappa, kom jag på. Den kanske jag borde hämta snart. Pynta lite.
När är det första advent egentligen?
Jag har ingen såndär ljusstake - måste man det?

Jag har i alla fall ett par nya jeans och en ny tröja.

"a little bit weaker than you used to be"

2 lägenhetsvinsningar coming up också, förresten.
En i samma hus som nu, men med bättre hyra. Jag vet bara inte om jag orkar ta alla mina grejer och flytta dom 150 meter bort. Makes no sense.
Den andra är borta på Nydala, egentligen i fel ände av stan om jag får säga det. Men jag uttalar mej inte förrän jag varit där, tror jag. Det är väl inget favoritställe, men att gå på visning är skoj, faktiskt, och därför går jag, dock med ganska låga förväntningar.

På tal om förväntningar så har jag inte längre särskilt höga förväntningar på människor heller. Bra eller dåligt? You tell me. Jag vet inte, det har bara slagit tillbaka på mej alltid när jag väntat mej för mycket ibland. Då kan det inte vara någon poäng med det. - Visst?

Nu måste jag ta en dusch, och göra mej i ordning. Ikväll ska jag vara lite kulturell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0