tjohopp

Idag är det den 18 maj. bara så att ni vet.

Morgonen, dvs från klockan tolv tills för nån timme sen, var full av ångest. denna helvetesångest som jag inte ens vet var den kommer ifrån. Som tur är försvinner den efter ett tag, och jag kan vara jag igen.

igår var dagen efter grillning och kubb och öl och cider
dagen efter mys i trädgården, i solen
dagen efter klädpoker som urartade
dagen efter att marcus gick vilse och försvann
dagen efter en himla massa underbara skratt
jag hade ont i magen igår efter allt.

igår blev det utgång, det var ju trots allt lördag. men jag orkade inte så mycket som de andra och promenixade genom stan i mörker och kyla, totalt ensam och övergiven. fast riktigt så farligt var det inte.
jag såg dock ett par stående på gustav adolfs torg som grälade, skrek på varann, riktigt bråkade
och jag blev plötsligt lite glad att jag slipper det där
men sen samtidigt känslan av att; - bråka med mej, skrik på mej, hellre än att inte finnas där alls

sen gick det över. ännu en gång.
fram och tillbaka. fram och tillbaka, ni vet.

nu är det dags att äta innan jag hoppar in i duschen och vaknar till liv,
för att sedan långpromenixa till mickis och sen vidare till marcus och cemo för kubb och mys.

Förresten! Herr nilsson har namnsdag idag. Vi gratulerar honom så mycket. grattis.

Kommentarer
Postat av: Erik Nilsson

Tack! :D

2008-05-18 @ 23:20:58
URL: http://gegen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0