torsdag fredag lördag soldag

det är lördag morgon och sommar och sol
och en Alvin i vardagsrummet som leker med sin nya traktor som han fått av oss
munnen går i ett och han pratar med sin morfar som är dödstrött
"inte sova moffa"

och så det älskade skrattet när morfar sätter igång och tramsar

jag tror att jag i natt behöver lite mer sömn än de senaste nätterna
förrgår kväll började hemma, fortsatte på möllan, och slutade vid tre ungefär i en taxi på väg hem med sällskap till morgonen
men. ja. punkt?
någonting vi helt glömde bort
jag har aldrig varit riktigt bra på det där med att sätta punkt

igår var det mys hela dagen med Alvin och Malin hos pappa
och kvällen slutade med grillning och sedan en tur till möllan

skärpning nu. på måndag ska jag jobba, och måste vara pigg.
någonting jag inte varit på åtminstone åtta hela dagar.

nu, dags att fixa programmen till älskade systers bröllop!
jag känner att det blir en bra dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0