dagen efter

Det är dagen efter Malin och Daniels bröllop.
Det är dagen då jag skulle skriva hur fint allt var, hur perfekt hela hela kvällen var och hur underbart vacker Malin var.
Jag kan skriva att det var fint, jag kan skriva att det var perfekt och att Malin var mer än underbart vacker, jag har inte ord som räcker till.
Sedan gick något fel mitt i fyrverkerierna. Jag kan inte skriva om raketen som jag såg komma emot mej, jag kan inte skriva om chocken för jag är på något sätt fortfarande kvar i den, jag kan inte skriva om hur det svider på min arm, för när jag tänker på Linda som ligger på sjukhus med andra och tredje gradens brännskador så känns det inte lika mycket längre, jag kan inte skriva om hålet i min tröja för jag vet att hålet i Malin och Daniel är så mycket större efter att de planerat en dag i ett och ett halvt år och så blir det så som igår, jag kan inte skriva om så mycket alls faktiskt, för jag har inte hunnit förstå så mycket av det som hände, jag kan inte förstå varför, och det går mest bara runt i huvudet alltihopa.

- Så vad händer nu?
Bearbetning och återhämtning, antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0