sanning vs. fakta

det är sanning-och-fakta-dag idag.
fast vad är det för skillnad mellan sanning och fakta egentligen? idag är fakta sådant som egentligen är självklart och som folk därför borde veta om. sanning är sådant som nästan bara jag fram till nu vet.
dvs:
fakta;
mamma är bäst i hela världen.
sanning;
utan mamma skulle jag gått under. för länge sedan.

sanning;
"kyss mej inte
det kommer bara leda till nåt ont ändå"
- men satan vad jag vill att du ändå ska.
trotsa - alla fakta om hur det blivit tidigare gånger

fakta;
jag behöver nya gympadojor, till när jag ska träna och bli hulken
imorgon ska jag och storastorasyster träna.
hon heter så, för hon är störst. äldst. klokast.

fakta;
jag har ett busskort som ruinerar mej för att jag inte tagit med cykeln till där jag bor ännu
men samtidigt är det så satans kallt så jag vet inte om jag hade cyklat ändå
jag och kyla går inte så bra ihop
jag vet inte varför, det har liksom aldrig varit jag och den på något sätt
vi är nog för olika
för att någonsin passa ihop

fakta;
så många gånger har jag gått av bussen på södervärn och gått in på sjukhusområdet, som idag
för att låta en tant sticka mej i armen och ta lite av mitt blod
varsågod, snälla tant, men nu får du nog sluta, annars svimmar jag snart

sanning;
det är väldigt väldigt tråkigt och faktiskt sorgligt att staffan inte är en del av vår familj längre
det är sådant som man inte kan styra
men jag saknar honom ibland, konstigt nog
ett tag där hade jag en storebror, kändes det som
för det var precis sådär som jag tänkte att det skulle vara om jag hade en stor bror

fakta;

jag stod tio minuter framför en stolpe innan
bara för att jag inte kunde bestämma mej för på vilken sida om den jag skulle gå

sanning;
när jag känner en sån där känsla, som att du måste hålla dej borta 
jag vill bara gråta då
och kasta mej runt din hals och be dej att hålla om mej
för jag tänker på dej hela jävla tiden
trots att jag inte riktigt vill

slutsats: fakta är bättre än sanning, då sanningar har för vana att kännas mer och göra mer ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0