onsdag

jag har äntligen hämtat min cykel. så nu står den här, och bor på samma ställe som jag.
det är bra, för jag behöver honom ibland.

okej, nu var det faktiskt såhär att jag egentligen skulle se en film på tv som visade sej vara väldigt tråkig, fjantig och mest bara onödig att sitta och se på
och jag är så otroligt trött och tänkte väl lägga mej om bara ett litet tag för snart går ögonen i kors
jag har ont i mina ben, träningsvärk, och det hade jag inte ens när jag vaknade i morse!
och imorgon kväll ska vi träna, jag och Malin, men om det inte har hunnit gå över får jag springa på löpbandet med händerna


jag fick ett sms av en gammal vän förut att hon var tvungen att göra sej av med en av sina katter
och jag vill så gärna ta hand om honom
men tydligen är han så renlig att han inte kan vara med andra katter
och jag har ju en annan på väg
så typiskt.
två skulle annars vara dubbelt så mysigt


när jag gick på Ica igår slog det mej att nästan hela butiken var full med hjärtan och rosor och gulliga grejer, rosa och röda, och så kom jag underfund med att det är Alla hjärtans dag om ett tag
Men det är den 14 februari, herregud.
Och idag är det 30 januari. Ibland blir jag så trött på all konsumtionsskit och alla känslor som dyker upp.
Alla hjärtans dag är en mysig dag, visst, om man har någon att dela den med. Absolut. Men de människor jag älskar, de älskar jag inte mer den 14 februari. Den 14 februari får mej nästan istället att älska mej själv mindre just för en dag för att jag blir ensam när man ska fira tvåsamheten. Som om världens befolkning är ojämn och jag blir den som blir över. Äh. En liten present uppskattas i alla fall ofta mer om den kommer en dag när man inte förväntar sej någonting. När tanken bakom gåvan bara är att säga "jag älskar dej". Utan att behöva en särskild dag för det.

Jag ska i alla fall dra med mej syskling någon dag inom den närmsta framtiden och äntligen boka tid hos tatueringsvarelsen.
Jag vill skrika redan, för jag har fått för mej att det kommer göra ont.
Jag vill skrika redan, för det kommer bli så fint!

"I could lie to you and say I didn't mean it
But hurts a funny thing and it makes you stronger"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0