levande död

Det är som ett konstigt mörker över hela världen, som om alla är tråkiga och lama och handlingsförlamade.
Vaaaknaaa!

Jag blir galen av detta. Som om allt sover och jag bara väntar på att människor ska vakna upp igen, på att världen ska vakna upp igen.
På att solen ska lysa igen. 

Men jag förstår, jag försökte gå en runda förut, och jag liksom gled omkring i blåsten och kom inte ens dit jag skulle. Jag kom mer dit vinden förde mej.
Det var inte alls det som var meningen.

Meen, blir vi gladare av att sitta hemma? Blir vi lyckligare av att mysa inne i värmen?
 - Ja, kanske.
Men inte jag! Jag behöver grejer som händer, människor omkring mej.
For fuck sake, jag lider av sällskapssjuklighet. (kan det ens heta så?)
Och du är en av dom som kan bota den för en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0