idag är det såhär

"You can only ever die in two arms
I like yours the best"

Snart ska jag äta tacos. Utan någonting i, nästan, för jag kom precis på att jag fattas hälften.
Igår blev det plugg på skolan med Mickis, Teresa och Josefin.
Hur vi hamnade på shoppingrunda i stan vet jag inte, men nu kan vi i alla fall konstatera att när man egentligen bör plugga kan man hamna i princip varsomhelst istället.
Mysig fika mitt-i-allt-det-där-med-kläder, och hemma var jag inte förrän vid halv åtta, ungefär.

Och idag,
kan ni fatta att Anna har varit igång hela dagen idag?
Klockan nio började skolan, och då var hon minsann på plats där. Efter tolv promenixade hon hem, och samlade på sej två genomfrusna öron i blåsten, och tio stelfrusna fingrar på vägen.
Väl hemma blev det lunch, och sedan bar det iväg till Kockums för ett svettigt träningspass.
Efter detta har hon hunnit med dusch, ansiktsmask, klippta tånaglar, tre telefonsamtal till mamma, ett sms till pappa och nu är det snart dags för middag alltså.
Idag blir det framför tv:n. Man får sitta stilla efter en sån här dag och bara hoppas på att aldrig behöva resa sig igen.

Jag vet inte vad ni tycker,
men jag tycker själv att jag faktiskt förtjänar en applåd.
För enastående insatser.

Hsb, däremot, ska inte ha någon applåd alls.
Jag hann knappt ens flytta in innan dom jävlarna höjde min hyra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0