att vilja.

Precis ätit middag hos paps, med familj och släktingar, för att herr kusin fyllt år
Alvin är höjdpunkten, som vanligt.
och av någon anledning är jag som osynlig för honom för att Elin är här
och det känns, mest konstigt och dumt
eftersom han tyr sej så till mej när jag är där hos dom

Det finns en man
en man med sådana där ögon
han har ögon som riktigt berör
som tar sej in
överallt, och känns

han är en sådan människa man vill vara inpå, på djupet
och nästan simma runt i ögonen på honom
för att få vara en del av det vackra behagliga varma

och smilgropar!
djupa, underbara
ibland har jag önskat att jag vore så liten att jag kunde ta mej upp dit och lägga mej till rätta i en av de där groparna, och somna in, alldeles intill hans leende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0