A

Varje gång jag åker bussen förbi och ser den porten
där han och jag gick in en gång
då minns jag och saknar, precis som jag gjort sedan han var borta
sedan han plötsligt var borta och inte längre gick att nå
Han fick mej att känna.. Helt annorlunda.

Det var då när jag fortfarande kunde vara lite poetisk, som han försvann.
Bevis;



igår kom jag på en sak jag skulle ha sagt till dej för sju månader sedan
varje kväll skriver jag till dej för att jag vill att du ska vara närmast mej av alla i hela världen
jag hör röster i huvudet som säger att jag saknar dej
och i hjärtat sitter någon som får mej att inse; det är sant

jag försöker verkligen sova på nätterna, Amin,
men mina tankar låter mej inte glömma dej
vissa nätter somnar jag i alla fall, Amin,
men du finns alltid i mina drömmar då

Amin, jag skriver ditt namn i sökfältet på google, altavista, överallt
som om jag tror att det ska tala om för mej var du är

det ligger fyrtionio skrivna brev till dej på mitt nattduksbord, Amin

det enda jag vet är att du sitter bakom lås och galler
men jag vet inte bakom vilka galler jag ska leta efter dej

Amin, en dag hoppas jag att du hittar ett bättre jag
men mest av allt hade jag hoppats att du hittat hem till mej igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0