tuesdag 26

Sådär.
Sjukhuset och min kära doktor är nu återigen stryckna från min hat-lista.
Farbror doktor har ju varit snäll och skickat in ett e-recept på apoteket äntligen, så jag kan få hämta ut både prednisolon och fragmin. Det sista ska jag få äran att spruta in i min egen älskade mage varenda kväll. Som insulin, sa han, man tar tag med handen så att det blir en liten valk som man kan spruta i. På min mage går inte det. Faktiskt.  
Så, kära doktor, hur ska det gå till?

Kära far ska skjutsa mej till apoteket strax i alla fall. Och mamma ska assistera vid min första spruta.
Som om det vore något jättefruktansvärtkatastrofmegasvårt och hemskt. Det är det.

Jag har varit på bokrean idag, förresten, och äger fem nya böcker. En uppslagsbok, två av Karin Alvetegens böcker, en ny Harlan Coben (som jag faktiskt inte visste hade kommit som pocket!) och... ja, det var en till, som ligger kvar i påsen och jag har redan glömt den.

"There's still hope between the dreams"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0