illa.

Jag har blivit en sån där hemsk människa!
Som stjäl andras tvätttid.
Jag var helt säker på att jag hade bokat tvätttid idag 12-14, så klockan tolv går jag ner i tvättstugan och hinner precis sätta på två maskiner innan en vänlig granne frågar om jag är klar. För han ska tvätta. Han ska! Inte jag. Det är hans tur. Jag hade bokat den 17e! Hur yr är jag?
Givetvis var han vänlig nog att boka ny tid imorgon när vi båda två insåg vilket jobb det skulle bli att stoppa maskinerna, ta ut min dyngsura tvätt och sen hjälpas åt att hänga upp den inne i min lägenhet samtidigt som vi skulle älska passionerat.
....
Nu kom jag av mej.

Jag har i alla fall gått och handlat idag, och nu ska jag snart äta bullar. Det är sol, och jag som trodde att det skulle vara iskallt ute tog tjock jacka och halsduk på mej, men svettades som en idiot redan när jag kom till Ica. De var varmt, det är vår för faaaan!

Det var nog bara det jag ville få ur mej.

Kommentarer
Postat av: Cemo

ÅH! VAR DU PÅ ICA MAXI VID KOCKUMS?!
Jag älskar den affären! Jag har åkt runt på varenda stor mataffär i hela stan. Vi kanske borde åka på matturné och sätta betyg på butikerna?

2008-02-18 @ 20:53:05
URL: http://cemos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0