hänt, händer, fötter

Jag kände plötsligt bara en stark känsla av att jag var tvungen att berätta vad som hänt, händer och kommer att hända.

Jag kollade på film igår kväll, "Enchanted" och konstaterade: Det var ingen vidare bra film.

När jag skulle lägga mej såg jag att bulan bakom, bredvid mitt födelsemärke i ansiktet blivit typ blå, som om ett blodkärl gått sönder på insidan. Hela bulan gick sönder. Nu ser det i alla fall ut som ett födelsemärke med en diameter på minst en hel centimeter med blandade färger.

Jag ställde klockan på kvart i fyra i natt för att se en så kallad månförmörkelse, men det räckte att jag delade på persiennerna när jag låg kvar i sängen, och det enda jag såg var så kallad dimma. Jag somnade gott om.

På nätterna är jag på så underliga platser.
Ni skulle bara veta.
Jag är helt borta när jag vaknar.

Just nu sitter jag och dricker en kopp te. Jag har slutat med kaffe för magens skull. Inte fan gör det saken bättre.

Senare ska jag träffa systeryster som kommer ner till Malmö, vi ska gå och boka tatueringstid till mej.
Om jag nu bestämt mej?
Jag har ju ett presentkort på 1500 kronor som jag visserligen fick av en idiot till människa, men som ska användas senast i juli detta året. Kanske får jag för mej att någon annan behöver det bättre än jag. Vi får se. 
Sugen är jag, har jag varit, och kommer jag nog förbli om jag inte gör det.
Jag återkommer.

Systeryster ska lämna blod idag också. Hon är en av de räddande människorna som gör det.
Jag är inte det. Jag får inte. Pga min medicin.
Men jag var på väg en gång, då efter att jag legat på sjukhus och behövt blod själv, jag gick dit och skulle anmäla mej, men jag fick inte. Det var ingen som ville ha mitt blod. Då behåller jag det.

Sen ska systeryster vaccinera sej inför Thailand också, eftersom hon inte gjort det än.
Jag gjorde det förra veckan. Det gjorde inte det minsta ont. Men jag ska säga till syster att det gjorde fruktansvärt ont, för det är så otroligt roligt att retas med henne. Det är det man har syskon till har jag hört!

Nu ska jag äta frukost.
Av någon anledning är det alltid alltid alltid lite te kvar i min kopp när jag druckit, som hinner kallna långt innan jag druckit upp det. Varför dricker jag inte upp allt med en gång?

Kommentarer
Postat av: Cemo

Wiihoo! Vad ska du göra för något?
Jag funderar varje dag på om jag ska avboka min utlandsresa och göra klart båda armarna istället, men det väger som lika tungt...
Kanske borde ta ett lån och göra både och. BÅDE OCH!

2008-02-21 @ 12:25:57
URL: http://cemos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0