winter

det är vinter, det verkligen är vinter, men det finns ingen snö, ingen riktig kyla,
bara mörker och grått och regn och halvtaskiga rosiga kinder

"Vi vet att det går att skapa en bättre värld för barnen och vi vet hur man gör - men vi måste hjälpas åt. UNICEF är helt beroende av frivilliga bidrag och vi behöver ständigt bli fler som kämpar för barns rättigheter. Din insats kan vara skillnaden mellan ett värdigt liv och ett liv som tar slut innan det knappt börjat.

Här hittar du de varor som för tillfället är de mest behövda. När du handlar dina julklappar i gåvoshopen så ger vi dem till barn som verkligen behöver dem."

igår pratade vi om det, syster och jag, att en sådan julklapp vore bättre än någonting jag inte egentligen behöver
- och jag behöver ingenting, vad skulle det vara?
det finns så många som har andra behov, och det är jul och det känns att det finns många som inte har det jag har, varför är det så orättvist och varför kan inte alla ha det bra som vi har?

unicef och rädda barnen, men alla andra då, de som inte längre är barn? vore det inte en idé att hjälpa de vuxna som finns överallt i världen, så finns det ju någon som sedan kan ta hand om barnen?

idag är en dag när det känns lite svårt att vara en del av den här världen.

your voice, is all I hear - somehow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0