en helt vanlig fredag

det flög precis förbi en fågel utanför fönstret.
en koltrast!

det ska bli sol i helgen. sol! det är snart julafton, men vi ska ha solsken. ingen snö, alltså.
en vacker dag tar jag mina saker och flyttar upp till luleå igen, det tror jag verkligen på.

och ja, Rosengård. vad säger man?
Är det konstigt när fördomar späs på om denna stadsdel, om de människor som bor där och om religioner som utövas där, när det blir upplopp, stenkastning och bränder, för att vissa anser sig ha rätt att stanna i en lokal som de varit uppsagda ifrån en längre tid?
Om svensk lag hade varit något som intresserar dessa människor hade saken varit avklarad för mer än ett år sedan.
Men nej, vi bryr oss inte om den svenska lagstiftningen, men vi tar gärna del av allt annat i Sverige, allt som är bra, allt som ger en människa trygghet.

Ibland blir man bara upprörd, men det är liksom oftast inte ens lönt.
Jag vet att det finns bra människor i Rosengård också, faktiskt, det är synd bara att det alltid är de som beter sig illa som syns och får uppmärksamhet.

nu snart ska jag hoppa iväg till frisören, minsann.
och om jag säger att det ska bli lugg, then lugg it is.
jag har ändå inte tid till att ångra mej förrän senare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0