tystnad

idag har jag gått runt som i en dimma,
jag tror aldrig riktigt att jag vaknade i morse.

jag har i alla fall hittat ett köksbord på Emmaus, det ni!
men det är något jag inte vet, trots att jag fick hämta det i bilen
för det är en julklapp, och dom ska vara hemliga till julafton.
ssssccchhh.

snart är alla julklappar klara minsann!
ibland är jag bra.

Jag saknar dej, under huden
natten liksom ropar ditt namn
- hela jag ropar efter dej när du inte är här


föreläsningen idag var förövrigt riktigt svår att lyssna på,
med så många ord på så få minuter,
speciellt när man var så trött som jag var i morse
jag övervägde i ca en timme om jag kanske skulle stanna i sängen
och flög sedan upp därifrån, som om jag bestämt mej
segade mej in i duschen och lånade pappas bil för att komma i tid.
jag borde ta snabbare beslut.
föreläsaren pratade iallafall som de gör på nyheterna på tv, fast med turbo, ungefär

"hur många är det härinne som kommer härifrån Skåne?" frågar hon, och jag kommer på mej själv med att räcka upp handen, som om det vore automatiskt
och två sekunder senare kommer jag på att jag är född i Luleå.
Pucko-Anna, då är du väl därifrån.
eller?

Fredag kväll bokad.

Jag verkligen, verkligen älskar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0