förbannade ni, människor

Jag vaknar alltså kvart i två efter att ha sovit sedan ett i natt och jag är helt grumlig hela jag
och så börjar dagen såhär, jag blir snart gråhårig, jag blir snart galen, jag blir snart.. "jag blir snart neger" som mamma skulle ha sagt
hon är lite speciell.

nej, din värld är inte perfekt
nej, du har det inte så bra att det "nästan inte kan bli bättre"
nej, det är inte normalt att flytta ihop efter tre månader när man är 19
nej, det är inte normalt att gifta sej när man är 20 och ha hus och allt
tar livet slut där, tror ni?!

människor som tror att livet är som bäst och redan i princip levt färdigt vid 20 års ålder ger mej kalla kårar och en irritation som inte liknar någonting.
ni kan tro att det handlar om svartsjuka, men jag kan försäkra er om att så är inte fallet.
Jag lever för spänningen det ger mej att inte veta var livet tar mej. Att inte veta vad som väntar.

Ha! Nu låter jag som en bitter gammal tant, och det är möjligt. Jag är fortfarande glad för er skull, jag blir bara så irriterad över attityden att saker inte kan bli bättre, och att allt är så tryggt och bra just nu.
Herregud, var ska ni vara om 10 år? På exakt samma ställe? Exakt samma plats?
Exaktum.

Jag vet inte vad jag ska skriva. It makes no sense, precis som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Cemo

Jag och den herre jag lever med flyttade ihop efter FEM månader, då jag var 17 år gammal!!
MOhaha!
I år kommer jag att gifta mig och förhoppningsvis hitta ett jobb så vi kan köpa oss en lägenhet och börja renovera.
Jag ber till Gud att vi är kvar hos varandra om tio år, men att vi förhoppningsvis är några fler än bara två.

Jag stämmer alldeles utmärkt in på allting, men jag är så förbannat bra så det gör inget!
Kunde jag kasta en TV ut genom fönstret så skulle jag inte göra det, mest för att jag har magknip, men kanske också lite för att jag inte förstår anledningen.

BLANDA INTE IN MIG I VÅRT FÖRHÅLLANDE!

2007-12-12 @ 22:17:42
URL: http://cemos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0